مجله و فروشگاه مسترپک

بزرگترین مرجع پکیج های آموزشی, انگیزشی, موفقیت, کسب و کار, اسکریپت, گرافیک, کتاب صوتی و الکترونیکی, روانشناسی, خانواده

مجله و فروشگاه مسترپک

بزرگترین مرجع پکیج های آموزشی, انگیزشی, موفقیت, کسب و کار, اسکریپت, گرافیک, کتاب صوتی و الکترونیکی, روانشناسی, خانواده

زندگینامه صوتی مردان و زنان کارآفرینان و موفق (شماره 1)

مجله مسترپک در نظر دارد تا زندگینامه بزرگان و افراد موفق ، کارآفرینان را در مجموعه ای بنام زندگینامه صوتی مردان و زنان کارآفرینان و موفق برای شما آماده و ارائه دهد تا گامی هر چند کوچک برای پیشرفت و کمک به جامعه برداشته باشد . در مجموعه اول گوش کنید به …

  1. زندگینامه  برادران مک دونالد (Richard and Maurice McDonald)
  2. زندگینامه پیر امیدیار خالق ای بی Ebay :
  3. زندگینامه سر تیموتی برنرز لی (Sir Timothy John Berners-Lee)
  4. زندگینامه ویلیام دورانت (William James Durant) خالق جنرال موتورز

پخش‌کننده صوت

  زندگی نامه برادران مک دونالد (Richard and Maurice McDonald)

کارشناسان معتقدند مک دونالدز علاوه بریک نیروی اقتصادی، پدیده ای اجتماعی است که برخی از ارزشهای اجتماعی را در فراسوی مرزهای غرب دستخوش تغییر کرده و از همین رو، منتقدانش آن را به عنوان نشانه ای از گسترش جهانی سازی و سرمایه داری تشبیه کرده اند.

برادران مک دونالد (Richard And Maurice McDonald)، خالقان برند McDonald’s، پنجاهمین سالگرد تاسیس خود را با افتتاح فروشگاهی تازه جشن گرفتند تا نشان دهند که مک دونالد با وجود گذشت نیم قرن هنوز به دنبال کارآفرینی و نوآوری است.

شاید تعجب کنید که موج اقتصادی و اجتماعی مک دونالدز در سال ۱۹۴۸ از ساندویچ فروشی کوچک دو برادر به نامهای ریچارد و موریس مک دونالد، در شهر سن برناردینو در ایالت کالیفرنیا با یک دستگاه تولید نوشیدنی های «میلک شیک» به راه افتاد. و حالا صاحب بزرگ‌ترین فست‌ فود زنجیره‌ای در جهان می باشد.

هوش مالی و عامل موفقیت :

آنچه اغذیه فروشی براداران مک دونالدز را متمایز می ساخت، الهام گرفتن از خط تولید کارخانجات بود که در سالهای بازسازی جنگ جهانی دوم، به مشتریان پرمشغله امکان می داد ساندویچ خود را سریعتر دریافت کنند. همچنین با گسترش اشتغال زنان در بیرون از خانه، مردم به خوردن همبرگرهای مک دونالد علاقه مند تر شدند.

موفقیت این دو برادر توجه یک فروشنده آمریکایی به نام ری کراک را جلب کرد. آقای کراک در اوایل دهه ۱۹۵۰ به دیدار این دو برادر رفت و شیوه کارشان را که سیستم سریع خدمات رسانی نامیده می شد، پسندید.او خانه خود را در گرو بانک گذاشت و در ۱۵ آوریل ۱۹۵۵ اولین رستوران از این دست را در «دس پلینز» واقع در حومه ایلینویز دایر کرد و این فرمول را در سراسر آمریکا ترویج داد.

……………….

پخش‌کننده صوت

زندگی نامه پیر امیدیار خالق ای بی Ebay :

«پیر (پی‌یِر) مُراد امیدیار» در ۲۱ ژوئن ۱۹۶۷ در پاریس فرانسه متولد شد. پیش‌تر نامش پرویز بود که بعد از مهاجرت به آمریکا تغییرش داد. والدین ایرانی پیر برای تحصیل به فرانسه آمده بودند که آن‌جا با هم آشنا شده و ازدواج می‌کنند. مادرش «الٰهه میرجلالی امیدیار» یک زبان‌شناس به نام و از استادان دانشگاه «سوربون» بود. پدرش جراح اورولوژی بود و با تلاش ستودنی موفق شد در دانشگاه «جانز هاپکینز» ایالات متحده کار پیدا کند. به دلیل کار پدر در ایالات متحده، پیر در کودکی به همراه خانواده به این کشور (ایالت مریلند) مهاجرت می‌کند.

علاقه‌اش به رایانه در دبیرستان «سنت اندرو»ی مریلند و در کلاس نهم شروع شد. اولین برنامه‌ی رایانه‌ایش را در ۱۴ سالگی و در کتاب‌خانه‌ی همین دبیرستان نوشت. سر کلاس‌های مدرسه حاضر نمی‌شد و برای کار با رایانه به آزمایشگاه می‌رفت؛ بارها هم به‌خاطر غیبت جریمه شد. مدیر مدرسه که علاقه‌ی پیر به رایانه و برنامه‌نویسی را دید به جای مقابله با آن تصمیم گرفت در این مسیر هدایتش کند. او از پیر خواست برای کتاب‌خانه‌ی مدرسه برنامه‌ای بنویسد که خودش کارت‌های راهنمای کتاب‌ها را چاپ کند در عوض بابت کارش ساعتی ۶ دلار هم دست‌مزد بگیرد؛ هرچند مبلغ زیادی نمی‌شد ولی همین انگیزه‌ای شد برای تلاش هدف‌مند در این زمینه. امیدیار بعد از دیپلم، تحصیلات دانشگاهی را در «تافتس» (Tufts) ماساچوست گذراند و در رشته‌ی علوم رایانه لیسانس گرفت.

نقطه عطف زندگینامه پیر امیدیار اینجا بود که او به همراه سه تن از دوستانش در ۱۹۹۱ یک شرکت نرم‌افزاری به نام Ink Development Corp در زمینه‌ی Pen-Computing (رابط کاربری رایانه با استفاده از قلم استایلوس) تاسیس کرد. از دل آن، یک وبگاه تجارت الکترونیک به نام EShop بیرون آمد که بعدا خود شرکت هم به همین نام تغییر داده شد. Pen Computing در آن زمان یک فناوری جالب‌توجه بود ولی این وبگاه EShop آن‌ها بود که توجه شرکت مایکروسافت را به خود جلب کرد. مایکروسافت نهایتا این شرکت را در ۱۹۹۶ از امیدیار و شرکایش خرید.

شروع کار آفرینی موسس ebay:

داستان شکل‌گیری سایت EBay بزرگ‌ترین حراجی آنلاین جهان به تابستان ۱۹۹۵ برمی‌گردد. پیر با «پالما وزلی» نامزد کرده بود؛ پالما کلکسیونر یک نوع بسته‌‌بندی آبنبات به نام Pez بود؛ او که می‌خواست مجموعه‌ی خود را تا حد ممکن کامل کند از پیر کمک خواست.

امیدیار هم مثل هر تازه‌نامزد دیگر خیلی دوست داشت او را هیجان‌زده کند و خودی نشان بدهد یک صفحه در وبگاه شخصی‌اش درست کرد و اسمش را Auction Web (حراجی وب) گذاشت تا مردم از طریق آن کلکسیون خود را برای حراج عرضه کنند.

برای به دست آوردن موفقیت های بزرگ باید به شخص خاصی تبدیل شد مهم ترین عامل موفقیت پول نیست بلکه تبدیل شدن به کسی است که می تواند چنین ثروتی را بدست آورد و از آن به خوبی بهره ببرند. اما چگونه میتوان به یک شخص پولساز تبدیل شد؟

……………….

پخش‌کننده صوت

زندگینامه سر تیموتی برنرز لی (Sir Timothy John Berners-Lee)

سر تیموتی برنرز لی (Sir Timothy John Berners-Lee) (زادهٔ ۸ ژوئن ۱۹۵۵ در لندن) دانشمند بریتانیایی علوم رایانه، استاد دانشگاه‌ام‌آی‌تی، استاد و پژوهشگر دانشگاه ساوث همپتون و ریاست کنسرسیوم وب جهان‌شمول است و تکامل وب را تحت نظر دارد. او فارغ‌التحصیل دانشگاه آکسفورد و مخترع وب جهان‌گستر (World Wide Web) است.

تاسیس پروتکل اینترنتی www

به کمک رابرت کی‌لیو و یک دانشجوی جوان در سرن CERN، او اولین ارتباط موفقیت‌آمیز بین یک میزبان و کاربر پروتکل انتقال ابرمتن Hypertext از طریق اینترنت را برقرار کرد. مشخصاتی که تیموتی برنرز لی از URI، HTTP و HTML استخراج کرده بود به عنوان فناوری وب منتشر شد. او مدیر کنسرسیوم تور جهان‌گستر WWWC است. همچنین او مدیر بنیاد وب جهان‌گستر می‌باشد که در سال ۲۰۰۹ برای سرمایه گذاری و تلاش برای هماهنگی بیشتر برای استفاده از مزایای بالقوه وب برای بشر راه‌اندازی شده. از سال ۲۰۰۴ میلادی وی در دانشکده برق و علوم کامپیوتر دانشگاه ساوث همپتون انگلستان بر روی پروژهٔ جدیدش وب معنایی کار می‌کند. در ۲۰۰۷ او همراه با آلبرت هافمن در رتبه اول در لیست صد نفره بزرگ‌ترین نوابغ زنده تلگراف آورده شد.

در دانشگاه وی از طریق کامپیوترهای دانشگاه اطلاعات کامپیوترهای دیگر را هک می‌کرد. برنزلی برای انجام این کار از نوعی سازماندهی تصادفی داده‌ها که مغز انسان انجام می‌دهد، الهام گرفت. این برنامه که هرگز در خارج از CERN منتشر نشد، انکوایر Enquire نام داشت. انکوایر نطفه خلق غول بزرگی به نام وب بود.

……………….

پخش‌کننده صوت

زندگینامه ویلیام دورانت (William James Durant) خالق جنرال موتورز

رایج ترین روشی که مردم برای نادیده گرفتن قدرت خود به کار می برند این است که فکر می کنند قادر به انجام دادن هیچ کاری نمی باشند. اما زندگی ویلیام دورانت، یکی از پیشگامان برجسته صنعت خودرو در ایالات متحده آمریکا، این گونه پیش نمی رود. او کسی است که سیستم مرکزی چند برندی خودرو ها را در شرکت ها ایجاد کرد. او کسی است که به عنوان موسس جنرال موتورز شناخته می شود و بسیار محبوبیت دارد.

ویلیام دورانت در یک خانواده ثروتمند در بوستون متولد شده و دارای چندین شرکت از جمله جنرال موتورز، که با همکاری فردریک ال اسمیت تاسیس شده و همچنین شورلت که با لویس شورلت همکاری داشته است، می باشد. او به درس و مطالعه علاقه ای نداشت و از دبیرستان اخراج شد و در فروشگاه الوار پدر بزرگش مشغول به کار شد.
تا سال ۱۸۸۵، ویلیام با جوزیا دورت شریک شد تا شرکت کلد واتر رود کارت را تاسیس کنند. او به عنوان فروشنده سیگار در میشیگان مشغول به کار شد و بعدها شروع به فروش درشکه کرد.

موسس جنرال موتورز:

ویلیام چندین وسیله نقلیه مقرون به صرفه به خط تولید خود، اضافه کرد و این کار طی چندین سال باعث سودآوری برای شرکت شد. سال ۱۹۲۰ بیش ترین موفقیت برای ویلیام به دست آمد زیرا او بازیگر اصلی وال استریت شد. هرچند این تلاش هزینه زیادی داشت و نهایتا در سال ۱۹۳۶ ورشکسته شد. این زمان برای ویلیام و خانواده اش دوران سختی بود که زندگی خود را در یک پانسون به همراه خانواده اش گذراند. ویلیام درسال ۱۹۴۲ از یک سکته مغزی رنج می برد و همین موضوع او را بی اعتبار می ساخت. در سال ۱۹۴۷، ویلیام در نیویورک درگذشت اما همچنان از او به عنوان افسانه اتومبیل یاد می شود، یک نابغه استثنائی که سختی ها را به موفقیت تبدیل کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد